Jeden z najbežnejších spôsobov hľadania práce je sledovanie pracovných ponúk. Je jedno, či ide o inzeráty v tlači, alebo na rôznych webových stránkach.
Predtým, ako sa rozhodnete nájsť si nejaké inzeráty, najprv si ujasnite o čo máte záujem, a aké sú vaše schopnosti. Nehovoríme o podceňovaní, alebo o pravdivom odraze vašich schopností a vlastností. Tento moment vyselektuje pracovné ponuky, o ktorú by ste sa mali uchádzať.
Názov
Názov ponuky by mal byť zreteľný a jasný, no niekedy to tak nie je. Riaďte sa pravidlom – čím viac konkrétny, tým lepšie.
Ak teda budete hľadať v inzerátoch podľa kľúčových slov, opäť by ste si mali vedieť Ľahko vyselektovať ponuky pre vás.
Vzdelanie
Aj keď sa v súčasnej dobe stierajú rozdiely aj v oblasti vzdelanosti, zamestnávatelia ešte stále uvádzajú pri inzerátoch stupeň dosiahnutého vzdelania, alebo požadovanú prax.
V súčasnej dobe by sa nemali dať odradiť ani absolventi, nakoľko študenti už počas štúdia často stážujú a venujú sa svojmu oboru a po skončení majú dostatok skúseností.
Odhadnite preto realisticky svoje šance na základe požiadaviek uvedených v inzeráte.
Termíny a výhody
Seriózne inzeráty by mali aj niečo ponúknuť, nielen stanovovať svoje požiadavky. Určite je preto atraktívnejší inzerát, ktorý poukazuje na svoje benefity.
Dôveryhodnosť inzerátu zvyšujú jasné a presné pokyny v termínoch, čiže dokedy treba reagovať na ponuku, kedy prebehne výberové konanie, odkedy je nástup na danú pozíciu.
Ten, kto naozaj potrebuje zamestnanca nemá čo skrývať a nekamufluje ponuku neurčitými frázami.
Jednoduché zhrnutie na záver, ak je zamestnávateľ dôveryhodný, napíše inzerát jasne a výstužne, ak ste teda presne vy takí priami, presne takým spôsobom aj hľadajte.